Klacht: 13,- Afhandelingskosten

op 06 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

3 kabels gekocht, kosten 43,30 (via PostNL reken manier 43,48)

Dat ik er belasing over moet betalen prima, € 9,13, maar ik ben het er niet mee eens dat ik 13,- moet betalen voor afhandelings kosten, Ik heb daar niet om gevraagt. Ik wil dat bedrag declareren.

Ik wil graag die 13,- terug.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 06 oktober 2017 om 10:39 geantwoord

Geachte heer Gildbrandsen,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een pakket uit het buitenland heeft besteld, en dat u het niet eens bent met de afhandelingskosten.

Als u een pakket besteld uit een niet EU-land met een waarde van van 22 tot 150 Euro, betaald u daarover BTW bij invoer en afhandelingskosten. Afhandelingskosten zijn de kosten die PostNL maakt voor het opmaken van de vereiste douaneaangifte, het voorschieten van de verschuldigde invoerrechten en BTW bij invoer, het openen en visiteren van de zending(en), het vaststellen van het product en de waarde en de opslag- en bewaarkosten/incassokosten/administratieve kosten.
Het is niet mogelijk om bezwaar in te dienen tegen de afhandelingskosten.

Heeft op 06 oktober 2017 om 11:07 geantwoord

Ik heb er niet om gevraagd, het is gewoon oplichting, zo wordt het goed nog duurder. Belasting betalen vind Ik ok, maar om dan zelf kosten door te berekenen belachelijk.

Alle klachten die gemeld zijn door Rebelian1102