Klacht: Lithiumvergiftiging

op 30 januari 2010 over 112 alarmcentrale in de categorie Artsen

Omschrijving klacht

Onlangs had mijn vriendin een lithiumvergiftiging door overdosis medicijnen. Zij was hevig aan het braken en erg ziek. Toen ik 112 belde, duurde het lang voordat ik geholpen werd en werd mij verteld dat we maar met de tram of een taxi naar het ziekenhuis moesten gaan, terwijl mijn vriendin niet op haar benen kon staan en non-stop aan het braken was. We moesten ook wel erg snel gaan, want het was dringend dat zij naar het ziekenhuis ging voor eventueel maag leegpompen en monitoring en andere zeer dringende zaken. Waarom weigerden ze een ambulance te sturen? Toen we met veel moeite in het ziekenhuis aankwamen, moest mijn vriendin gedialiseerd worden omdat zij een ernstige vergiftiging had en kwam zij op de Intensive Care terecht. Gelukkig waren we nog op tijd en werd ze in het ziekenhuis wel snel geholpen (vooral omdat zij op de vloer van de wachtkamer in elkaar stortte)

Gewenste oplossing

Wanneer de ambulancemeldkamer meer (toegang tot) kennis van zaken heeft, zodat zij beter kunnen reageren en wanneer mensen minder lang aan de telefoon hoeven wachten voor zij uberhaupt te woord worden gestaan.

Alle klachten die gemeld zijn door Martin L.G.