Klacht: 10% van aankoopwaarde inhouden voor kapot geleverde telefoon

op 17 november 2016 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ook ik ben slachtoffer geworden van de veelvoorkomende truc van Belsimpel; je krijgt een kapotte telefoon (Iphone SE) geleverd. Belsimpel belooft een nieuw exemplaar als je het kapotte toestel terugstuurt.
Vervolgens krijg je een vage e-mail dat er ‘krasjes’ zijn geconstateerd met ‘fotobewijs’ waarop je eigen telefoon niet eens meer herkenbaar is.
Hoewel de telefoon kapot is, weigert Belsimpel vervolgens 10% van je aankoopbedrag terug te geven (of gewoon een nieuwe, werkende telefoon te leveren) omdat ze het oorspronkelijke toestel niet meer kunnen doorverkopen. Dat de telefoon KAPOT is en dus nooit meer als nieuw kan worden verkocht, wordt voor het gemak gewoon genegeerd.
Op de telefoon zaten geen krasjes toe ik het retour stuurde. We hebben alleen de SIM-kaart geïnstalleerd, geconstateerd dat de telefoon kapot was en vervolgens in de originele verpakking weer terug gestuurd!

Gewenste Oplossing:

Het volledige aankoopbedrag terugstorten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over belsimpel.nl

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over belsimpel.nl nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door belsimpel.nl in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door madelon.spruijt@gmail.com