Klacht: zeer slechte service

op 23 maart 2012 over Volta in de categorie CV Ketels

In het leegstaande huis van mijn onlangs overleden vader is door een slecht functionerende huur ketel, welke ook nog eens in onderhoud was bij Volta, vorstschade ontstaan.Nou verwijt men ons dat we de CV-ketel niet normaal gebruikt hebben ( In artikel 12 van de huurovereenkomst wordt huurder van het toestel aansprakelijk gesteld indien er beschadigingen aan het toestel optreden die niet hun oorzaak vinden in normaal gebruik ) Voordat de vortsperiode begon hebben we thermostaat op 15 graden cuntinu gezet en alle radiatoren in het leegstaande huis opengedraaid, dit is volgens Volta dus geen normaal gebruik.Nu moeten we de restwaarde van de ketel betalen ad € 646,00. Dit is dus niet restwaarde ketel maar het afkopen van de nog 2 jaar lopende huurovereenkomst. Pas hier goed mee op mensen voordat je iets huurt van Volta.
Met het hoofd van de afdeling Service hoef je dus echt niet te rekenen. Ben al anderhalve maand aan het proberen een gesprek te krijgen met de algemeen directeur. Heb onlangs bericht gekregen dat hij een persoonlijk gesprek niet op prijs stelt hetgeen ik zelfs zeer Onbeschoft en klantonvriendelijk vind, een algemeen directeur onwaardig. Ze profileren zich op hun website als ” de Full-service organisatie” maar in werkelijkheid hebben ze een service van 0,001.Ik kan dit bedrijf dus niemand aanraden. Als ze een nieuwe ketel moeten aanbrengen lopen ze je deur plat maar ohjee als er iets is, dan verstopt men zich achter allerlei regeltjes en is men niet eens voor rede vatbaar.

Van de consuwijzer:
Ontbinden van de huurovereenkomst
Gaat de CV ketel kapot? En is dit niet door u veroorzaakt? Dan kunt u niet gelijk van de overeenkomst af. U kunt de ondernemer wel houden aan de overeenkomst. U hebt een huurcontract voor een werkende CV ketel. Gaat de CV ketel eerder kapot dan u mocht verwachten? Dan moet de ondernemer zorgen voor een oplossing. Bijvoorbeeld reparatie. Of
vervanging met een andere CV ketel. Weigert de ondernemer dit te doen? Ook nadat u hem hierover per brief de gelegenheid hebt gegeven? Dan mag u de overeenkomst ontbinden. Omdat de ondernemer zijn deel van de overeenkomst niet nakomt en u daarom ontbindt, mag de ondernemer hier geen kosten voor in rekening brengen.

Alle klachten die gemeld zijn door Raptortommy