Klacht: Opzegtermijn

op 10 december 2010 over Veronica Magazine in de categorie Magazines

Vorig jaar (december 2010) werd ik aangesproken door een jongeman met het verzoek of ik Veronica magazine een jaar lang GRATIS thuis wilde ontvangen.
Naar dat verhaal wilde ik wel even luisteren. Natuurlijk had ik kunnen weten dat voor niets alleen de zon op komt en kreeg ik dus al snel te horen dat ik €25 moest betalen voor 1 jaar Veronica magazine, ‘maar dan krijgt u wel 2 bioscoopkaartjes thuis gestuurd, zo is het toch een beetje gratis’, zei de jongeman.

Maar ik ben vaker met aanbiedingen van magazines in zee gegaan en altijd zat ik er daarna aan vast dus heb ik hem eerst duidelijk een NEE verkocht, omdat ik er na 1 jaar niet aan vast wil zitten. Maar dat ging volgens die jongeman niet gebeuren, ‘want’ zei hij ‘mogen abonnementen tegenwoordig niet meer stilzwijgend verlengd worden, dus Veronica magazine moet aan jou vragen of jij het weer voor een jaar verlengd wil hebben’. Na deze woorden heb ik besloten voor de aanbieding te gaan.

4 weken na aanmelding kreeg ik mijn bioscoopbonnen thuis gestuurd, maar wat bleek. Dit zijn madiwodo bonnen en dus niet in het weekend te gebruiken. Ook toen ik gebruik maakte van die bonnen moest ik €20 bijbetalen bij de bioscoop. We zagen weliswaar een 3D film, maar uiteindelijk bleek ons bioscoopkaartje dus niets waard! Jammer en heb ik naar mijn idee dus toch gewoon €25 voor 1 jaar veronica magazine betaald!

Verder heel het jaar geen problemen met de veronica gids. Het is een prima gids, maar tegenwoordig gaat alles online en hebben wij de gids/ magazine niet nodig. Het was leuk om het een jaar uit te proberen, maar soms kijk ik een hele week niet in de gids. Een paar maanden geleden zei mijn man nog: ‘moet je de veronica gids niet opzeggen?’ ‘Nee’, riep ik nog ‘dat hoeft niet mee, ze mogen je namelijk niet stilzwijgend verlengen’. Hier was ik echt heilig van overtuigd, totdat gisteren mijn mijn zei, ‘Veronica Magazine heeft €55 van de rekening afgehaald’.

Ik ben echt heel boos en toen ik naar de servicedesk belde vanmorgen kreeg ik van de vriendelijke mevrouw te horen dat er niets aan te doen is, dat ik maar in het colofon had moeten kijken, naar de voorwaarden en dat hoe ik iets kan ondertekenen zonder naar de voorwaarden te kijken!
Nou, ik was echt verontwaardigd!!! Als er iemand van Veronica Magazine een abonnement aan mij wil verkopen, dan verwacht ik dat hij eerlijk is naar de potentiële klanten, dat de informatie die hij geeft correct is, dan hoef ik de voorwaarden niet te lezen. Ik heb hem duidelijk gevraagd of ik er na een jaar niet aan vast zou zitten, anders zou ik niet van de aanbieding gebruik maken. En hij zei heel stellig ‘NEE’, waarom zou ik dan nog de voorwaarden lezen???
Na dit uitgelegd te hebben aan een servicedesk medewerker van Veronica Magazine, kreeg ik de reactie: ‘ja maar mevrouw, de verkopers op de straat werken voor een ander bureau en worden ingehuurd voor dit soort promotionele activiteiten’. NOU EN…net of deze verkopers dus mogen liegen om abonnementen aan de man te slijten!!! Dat kan toch niet!

Gewenste oplossing

Graag zie ik dat mijn abonnement per direct op wordt gezegd, want dit heb ik niet gewild. Als ik had geweten dat ik moest opzeggen, dan was ik in eerste instantie niet op de aanbieding ingegaan en was ik geen abonnee geworden van Veronica Magazine.

Alle klachten die gemeld zijn door beestjeska