Klacht: Teveel mensen staan in de bus

op 26 maart 2012 over Veolia in de categorie Openbaar Vervoer

Mijn dochters reizen beide met veolia. De ene dochter reist om 7.21 uur van Meijel naar Venlo met lijn 61 en zij heeft het geluk dat deze bus vertrekt vanaf Meijel zodat zij nog een ziplaats heeft. Voordat deze bus in Venlo is, zit hij overvol. Het is gewoon een gevaarlijke situatie, als er iets gebeurt. De chauffeurs dreigen ooit om niet verder te rijden als mensen niet doorschuiven. Alle ruimte die maar overis staat vol. Als een bus een ongeluk krijgt zijn er in de regio, nog te weinig ambulances, brandweer om de mensen te helpen. Wanneer wordt hier eens wat aangedaan. Mijn andere dochter reist van Meijel naar Weert met lijn 61. Ze stapt in Meijel in op het busstation en heeft dan al geen zitplaats meer. De bus komt dan al vanaf Venlo en zit overvol. We betalen al zoveel voor het openbaar vervoer en dan wordt je ooknog in een gevaarlijke situatie geplaatst.

Ik zou graag zien dat er 's morgens extra bussen ingezet worden, omdat de situatie gewoon te gevaarlijk is. Elke morgen ben ik blij als ik een berichtje krijg, dat ze veilig zijn aangekomen. Ook zou ik graag zien dat de bus ook om 7.32 uur vertrekt, zodat mijn dochter in Weert de trein kan halen. Lijn 61 hoort in Meijel om 7.32 uur te vertrekken, maar is er altijd pas rond 7.40 uur, met het gevolg dat mijn dochter de aansluiting met haar trein naar Eindhoven mist. Nu moeten wij haar vaak met de auto brengen, als de bus weer eens te laat is. Het is toch grote flauwekul dat ze een maandkaart heeft en dat ik nog extra brandstof moet gebruiken om haar op tijd op het station te krijgen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mcdishes
1.0
2012-03-26