Klacht: terug storneren

op 01 juli 2010 over ING in de categorie Banken

Ik heb per ongeluk geld overgemaakt naar een verkeerde rekening en persoon die ik niet eens ken. Dit geld ben ik nu gewoon kwijt omdat je dit niet een kan laten terug storten bij ING! belachelijk gewoon, omdat ik zelf die opdracht heb gegeven, lijkt mij dat ik hem toch ook ongedaan kan laten maken. Ik meld nog waarom, dat het een fout was, maar dan nog ligt het aan de persoon zelf of ze het terug storten. Nog al logisch dat ie denk, hey, geld erbij, dat ga ik niet terug storten, ik ken dat mensen toch niet, had ze maar niet zo dom moeten zijn.

Gewenste oplossing

het geld wel terug storneren. Deze mensen houden nu onterecht mijn geld en negeren mijn verzoek om het terug te storten.
En niet alleen nu, maar deze berlachelijke regel dat dit niet kan af te schaffen.

ING

Heeft op 01 januari 1970 om 00:00 geantwoord

Beste Blankenstein,

Het is helaas niet mogelijk om een correct uitgevoerde eenmalige overschrijving terug te boeken. Degene die uw overschrijving heeft ontvangen, moet zelf dit bedrag terugstorten op uw rekening. Als u zeker weet dat uw overschrijving niet naar het goede rekeningnummer is gegaan en u heeft het bedrag niet terug ontvangen, dan kunt u de ING eventueel inschakelen als bemiddelaar. U moet hiervoor het volgende doen:

* Ga na naar welk rekeningnummer het geld is overgemaakt
* Schrijf een brief aan de Klantenservice waarin u uitlegt wat er precies is gebeurd
* Voeg een kopie van het afschrift of een afdruk uit Mijn ING bij met daarop de overschrijving,
* Stuur dit naar (zonder postzegel):
ING Bank N.V.
Afdeling Klantenservice
Antwoordnummer 2
6800 PB Arnhem

De ING zal contact opnemen met degene die uw overschrijving heeft ontvangen en hem/haar verzoeken het geld terug te schrijven naar uw rekening. De ING kan deze persoon helaas niet dwingen het bedrag terug te geven.

Robert
ING Webcare Team
www.ing.nl/webcare
www.twitter.com/ingnl_webcare

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reactie van de melder van de klacht pfff

3 jaren geleden - Dit is dus totaal geen oplossing. Ik heb dit al gedaan, daarna heb ik de klacht pas gemeld. De mensen hebben uit vrije wil dus niet mijn geld terug gegeven. Egoisten. En ik heb zelf de brief moetren schrijven ook nog naar ze. ING heeft niks voor me bemiddeld of verzocht, alleen hun adres gegeven.

Bericht van van Klacht.nl

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van ING beoordeeld.

Bericht van Studentenhuis

3 jaren geleden - Inderdaad, beste Blankenstein, de ING doet niets. Zolang zij jouw geld in hun handen hebben kun je barsten. Ik heb al meerdere malen problemen gehad met deze malafide bank. dieven zijn het. Enkele jaren geleden was er iemand die protesteerde tegen de valutering, het onrechtmatig rente berekenen. Na enkele processen is het gelukt om deze manier van diefstal wettelijk te verbieden. We zouden met alle klagers een stichting moeten opzetten om de door de bank ingestelde voorwaarden, waarvan alleen de banken profijt hebben, in de vorm van processen en volledige boycots, regels af te dwingen, waar de consument in het voordeel is. De banken beheren JOUW geld, maar zij beslissen wat er mee gebeurt, het is te achterlijk voor woorden. Geld wat van mij is en niet terug gegeven wordt, heet in het Nederlands DIEFSTAL! Geld wat tijdelijk vastgehouden wordt is eveneens diefstal of oplichting, immers, wie is de wettige eigenaar van het geld? De helpdesk van ING is een FARCHE, de heer A.L.Westerhof, die op alle berichten staat als hoofd van ..... bestaat niet eens, het is een gefingeerd persoon! De naam komt in geen enkel persoonsregister voor! We worden gewoon opgelicht door de ING! En laat de ING maar een proces tegen mij starten wegens smaad, graag, maar dat durven ze niet, omdat er te veel illegaals boven water zal komen. Ik kan je maar 1 ding adviseren: Zorg dat je je geld terug krijgt, probeer desnoods aan het adres te komen van de persoon die jou geld heeft, dat moet lukken via google en doe aangifte van diefstal tegen deze persoon en tevens tegen de bank, want zij zijn wel degelijk in staat om het bedrag terug te boeken. Ik heb dit uit eigen ervaring. Toen ik een keer dreigde om mijn rekening op te zeggen bij de Postbank, kon het ineens wel. Dus laat je niet in de luren leggen door deze witteboord criminelen, die zich verschuilen achter regeltjes en gefingeerde namen die alleen in hun voor deel zijn. Helaas kan ik niet naar Nederland komen door omstandigheden, want dan was ik al weg bij deze criminele bank. Ik kan je alleen adviseren om naar een andere bank uit te kijken. Waarschijnlijk kom je van de regen in de drup, maar bij de ING durf ik mijn lege portemonnee niets eens achter te laten. Dit is een criminele organisatie, die in leven wordt gehouden door de overheid, omdat de overheid zo inzage heeft in alles wat je doet, zodat het net zich steeds verder sluit en we straks allemaal met een chip in ons lichaam lopen. Ik wens je veel succes bij het terug vorderen van je geld.

Alle klachten die gemeld zijn door pfff
3.7
2010-07-01