Klacht: In de kou gezet door Strato

op 13 juni 2015 over Strato in de categorie Websites - Building en Hosting

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb 2 pakketten lopen bij Strato ( EnterpriseWeb, ‘Advanced web ) en wilde overstappen naar een andere hosting.

Op 6-6-2015 ’s nachts zijn de DNS’s overgezet naar de nieuwe hosting maar hierbij door Strato ook gelijk mijn FTP / web toegang gekilled.
Ik was dus de mogelijkheid ontnomen om een laatst actuele backup te maken van de databases. Dit terwijl door Strato was aangegeven dat de contracten zouden doorlopen tot 18-06-2015 en 10-04-2016. Hoezo de klant op het verkeerde been zetten!

Via het enterpriseWeb klantenloggin kon ik nog een telefoonnummer terugvinden voor klanten maar dat is niet meer in gebruik!?!?!.
Via die ingang een “ticket” aangemaakt en daarop een automail teruggekregen dat er een maatwerk antwoord terugkomt binnen 2 dagen ivm drukte……. ik wacht nu al meer dan 4 werkdagen…..

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als ik de laatste database backups van die 2 contracten kan maken.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Strato

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Strato in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Strato een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Strato

Heeft op 18 juni 2015 om 14:10 geantwoord

Geboden Oplossing:

Klanten kunnen tot het einde van de looptijd van het contract gebruik maken van de bestelde producten. De klant heeft met zijn klantnummer en wachtwoord toegang tot zijn databases in de klantenlogin via https://www.strato.nl/login, via de menupunten Instellingen en Databasebeheer. Daarom kan er van een gegronde klacht geen sprake zijn, de klant kan eenvoudig toegang krijgen tot zijn databases door in te loggen. De klant kan bij verdere vragen bovendien onze support bereiken per mail en per telefoon. Onze contactgegevens staan vermeld op https://www.strato.nl/contact/. Met vriendelijke groeten, STRATO team.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Strato beoordeeld.

Heeft op 18 juni 2015 om 20:37 geantwoord

Er is niets opgelost, wel heel kort door de bocht van Strato!
Ik had al via de strato/contact een ticket aangemaakt maar tot op heden nog geen reactie daarop terug. Alleen via klacht.nl dus een reactie......

Verder kan ik voor beide domeinen/contracten niet meer inloggen! nog steeds niet dus terwijl ik dat in het verleden eindeloos heb gedaan.

Makkelijke "oplossing" meneer Strato maar ik ben nog steeds niet geholpen. Doe eerst maar eens kijken wat er dan mis is i.p.v. een copy/paste antwoord hier te plaatsen en daarmee dit als " opgelost" te claimen.

m vr groet, Alex. de Vogel

Reactie van de melder van de klacht Alex.

2 jaren geleden - Ik snap eigenlijk niet dat het bedrijf waar de klacht over gaat het groene vlaggetje "opgelost" kan ingeven. Dit geeft mijn inziens een zeer vertekend beeld voor de site-bezoekers.

Alle klachten die gemeld zijn door Alex.