Klacht: stortingskosten bij geldautomaat

op 02 mei 2013 over ABN Amro in de categorie Banken

Onlangs berekend ABN AMRO stortingskosten voor het storten van papiergeld. Geld storten op de rekening levert de bank rente op, terwijl bij geld opnemen de bank rente derft.
Dus als er al kosten berekend worden, dan is het logischerwijs voor geldopname, niet voor geld storten. Wat vroeger handmatig door een bankmedewerker wordt gedaan, wordt nu geautomatiseerd. Bovendien verhoogt de bank reeds elk jaar haar tarieven voor het betaalpakket.

De huidige regeling nog een intern keer bekijken.
Geen stortingskosten voor particulieren, alleen voor zakelijke rekeninghouders.

ABN Amro

Heeft op 01 januari 1970 om 00:00 geantwoord

Vanuit ABN AMRO Webcare, hebben wij op 3 mei telefonisch contact opgenomen met de klant. De heer wilt graag een reactie per e-mail. We hebben daarom uitleg gegeven over de kosten voor het storten van biljetten. Daarnaast hebben wij ook uitleg gegeven over de maandbijdrage. Als gewenste oplossing wilt de klant dat er opnieuw naar deze kosten wordt gekeken. Het bericht hebben wij daarom ook doorgestuurd naar de juiste afdeling.

Bericht van van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

Bericht van ABN Amro

1 jaar geleden - Geachte heer, Naar aanleiding van uw klacht, heb ik vandaag telefonisch contact met u gehad. Zoals besproken, reageer ik per e-mail op uw klacht. U geeft aan, dat u het niet eens bent met de kosten die u betaalt voor het storten van briefgeld. Sinds 1 januari 2013 rekent ABN AMRO kosten voor het storten van briefgeld. Per klant zijn de eerste 6 stortingen per kalenderjaar gratis. Daarna betaalt u EUR 2,80 per storting en 0,25% over het bedrag dat u wilt storten. Waarom gaan de tarieven omhoog? De kosten die ABN AMRO maakt om het betalingsverkeer en de betalingssystemen te ontwikkelen en in stand te houden zijn de afgelopen jaren toegenomen. Hierdoor hebben wij moeten besluiten om de tarieven voor onder andere het storten van biljetten aan te passen. Daarnaast hebben onze klanten verschillende manieren om de bankzaken te regelen. Om dit mogelijk te maken, zijn er verschillende systemen nodig. Deze systemen brengen elk hun eigen kosten mee. Maandbijdrage: De verhoging van de maandbijdrage per 1 januari 2013, is de eerste geweest in 5 jaar tijd. Als uw rekening eerder vanuit Fortis Bank Nederland is overgezet naar ABN AMRO, dan is het mogelijk dat er eerder een eenmalige verhoging is geweest van de maandbijdrage. Een overzicht van al onze tarieven vindt u op: www.abnamro.nl/tarieven Als gewenste oplossing geeft u aan dat u graag wilt dat deze kosten opnieuw intern worden bekeken. Uw bericht hebben wij daarom aan de betreffende afdeling als signaal doorgegeven. Hebt u nog vragen, dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen via 0900-0024. Wij zijn 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. E. Van der Molen

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door ztan