Klacht: misleiding

op 21 januari 2012 over Stip Online in de categorie ICT

Na telefonische benadering of we opgenomen willen blijven in de informatiefgids-nederland, hebben we aangegeven dit NIET te willen. Vervolgens kregen we het verzoek de fax te tekenen en zsm terug te sturen, om te voorkomen dat we in dit register zouden worden opgenomen. Ivm drukte hebben we de fax snel ondertekend en teruggestuurd. Op het eerste gezicht denk je dat je door te tekenen bevestigd dat je de relatie verbreekt. Echter, in hele kleine lettertjes blijkt nu dat je een offerte hebt getekend, en je juist verbonden hebt aan 2 jarig abonnement voor opname in een ‘nep-register’ voor €490,- per jaar. De gegevens hebben ze gekopieerd van internet. De gegevens zijn niet eens correct meer, en toch worden we voortdurend belaagd met dreigbrieven en stijgende kosten vanwege de aanmaningen. Nu hebben we de ‘laatste aanmaning’ gekregen, en dan komt er een deurwaarder op ons af. Wat moeten we doen?

Stoppen met dreigen met deurwaarders en extreem opgelopen kosten. Wij gaan niet betalen voor foute informatie door STIP-internet in een register gezet waar we niet om gevraagd hebben. Dit is pure misleiding geweest. Zie ook overige klachten over dit bedrijf op internet.

Door ons telefonisch te benaderen met de vraag of we WEER in het register wilden opgenomen, wekken ze de valse suggestie dat we al eerder in dit register stonden opgenomen, waardoor je denkt iets te moeten opzeggen, waardoor je de fax die ze daarvoor sturen snel tekent. Dat je hiermee dan juist een contract tekent is pure oplichting. Wat kunnen we doen?

Alle klachten die gemeld zijn door amasselman
1.0
2012-01-21