Klacht: Reserveren van vliegtuigstoelen Arke Fly

op 29 mei 2011 over Arkefly in de categorie Vliegmaatschappij

De meeste vliegtuigmaatschappijen bieden aan om plaatsen via internet te kunnen reserveren. De klacht die ik hierover heb is tweeledig. Als eerste, de vliegtuigmaatschappijen vragen nu geld voor het reseveren van een plek variërend van 5 euro tot 20 euro.
Als tweede en dit vind ik persoonlijk veel zwaarder wegen,
door het van te voren te kunnen reserveren van een plaats kom zijn er al veel plaatsen bezet, hierdoor zijn altijd ook de ruimere plaatsen (nooduitgang)bezet.
Vaak zie je dat daar reizigers zitten die 1.80 mtr, of kleiner zijn. Zelf ben ik 1.95 mtr. en als ik niet kan reserveren op extra ruimte, dan ben ik gedwongen om op een plaats te zitten waar ik totaal geen beenruimte tot mijn beschikking heb. De laatste vliegreis duurde 4 uur en ik zat aan het gangpad, echter kon ik mijn benen niet in het gangpad strekken omdat daar met regelmaat wordt gelopen of door het cabinepersoneel of door medereizigers. U kunt zich voorstellen dat deze vlucht geen prettige vlucht voor mij was.

Ook als er geen plaatsen van te voren kunnen worden gereserveerd zie je vaak dat “langere”reizigers niet op die plaatsen zitten waar extra been ruimte is.

De maatschappijen houden hier te weinig of geen rekening mee

Mijn oplossing in deze is vrij eenvoudig, laat de ruimte bij de nooduitgangen beschikbaarbaar voor reizigers die groter zijn dan bv.1.85 mtr., zodat zij ook relaxt kunnen vliegen.
Stel als voorwaarde bij het reserveren dat deze plekken alleen gereserveerd kunnen worden voor reizigers die langer zijn dan....
Volgens mij doe je op deze wijze niemand te kort.

Alle klachten die gemeld zijn door tdg54
3.3