Klacht: Pakketjes niet leveren en pakketpost als brievenbuspost behandelen

op 10 januari 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Al eerder contact gezocht, maar het wordt van kwaad tot erger met deze organisatie.
Buiten dat mijn reguliere post al slecht tot niet bezorgd wordt en de persoon die erover gaat geen contact opneemt, is het ook nog zo dat pakketjes uit het buitenland niet aangegeven worden en dat deze dan bij het ophaalpunt weer terug gestuurd worden. Daardoor heb ik nog steeds mijn pakketje niet in huis! En via de klachtenpagina van Postnl krijg ik een mailtje met een antwoord dat ik maar contact op moet nemen met de verkoper. Pardon? Door PostNL heb ik mijn pakketje toch niet?
Vervolgens verzend ik een pakketje naar een vriendin in Noordwijk. Het was een bubbeltjes envelop die bij het postpunt niet als brievenbuspost verstuurd kon worden. Dus ik moest bijbetalen voor pakketpost. Vervolgens wordt het pakketje bij haar door een brievenbus wordt gepropt en daardoor dus beschadigd. En dit terwijl het al pakketpost is verzonden. Ik heb dus betaald voor een dienst die niet geleverd is! Vervolgens weer een klacht ingediend met een antwoord dat dit met de bezorger besproken zou worden, maar verder niet van ‘we storten het bijbetaalde bedrag terug’ oid. En als ik er nog wat over te vragen had, dan kon ik nogmaals het klachtenformulier invullen.

Als de problemen omtrent bezorgen en ontvangen van post en pakketjes wordt opgelost.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

2 maanden geleden - Geachte mevrouw Rutting, Uit uw bericht begrijp ik dat er al een aantal zaken rondom uw post- en pakketbezorging niet correct verlopen. Ik kan me voorstellen dat u hier op een gegeven moment wel klaar mee bent. Graag informeer ik u verder. Allereerst geeft u aan dat er gewone poststukken niet bij u geleverd worden en dat u hier al eerder contact over hebt gehad met de klantenservice. Ik heb nagekeken op uw postcode welke melding er gemaakt is en zie dat de teamleider van uw sorteergebied dit in de gaten houdt. Daarnaast geeft u aan dat u niet altijd op de hoogte wordt gesteld van buitenlandse zendingen die voor u klaarliggen op het PostNL punt. Voordat ik hier een melding over kan maken, heb ik een gerelateerde barcode/track en trace code nodig, kunt u die aan mij verstrekken? Als laatste melding geeft u aan dat u een pakket hebt verstuurd maar dat deze door de brievenbus is gedaan, waardoor de brievenbus beschadigd is geraakt. Ik zie dat u ook daar een klacht over hebt ingediend. Het is voor onze bezorgers toegestaan om een standaard zending in de brievenbus af te leveren als de zending door de brievenbus past. Mocht de geadresseerde hierdoor financiële schade opgelopen zijn, wil ik u adviseren de geadresseerde contact met ons op te laten nemen. U geeft aan nu wel extra te moeten hebben betaald terwijl er geen extra service geleverd is. Helaas kan ik u hierin niet tegemoet komen, uw pakket is te groot gebleken voor de maximale briefpost afmeting maar het kan wel zijn dat de geadresseerde een grotere brievenbus heeft. Mijn excuses dat ik u hier geen vergoeding voor kan geven. Als u voor mij nog een barcode heeft betreffende een buitenlandse zending waarvan u niet op de hoogte bent gesteld, ontvang ik deze graag van u. Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd. Mocht u toch nog een vraag of klacht hebben over onze dienstverlening, dan kunt u contact met ons opnemen via www.postnl.nl/klantenservice. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

2 maanden geleden - Geachte mevrouw Rutting, Onlangs hebben wij u via deze website om meer informatie gevraagd. Wij hebben tot op heden helaas nog geen reactie mogen ontvangen. Graag ontvangen wij van u alsnog de benodigde informatie, zodat wij uw melding kunnen afhandelen. Mocht u deze informatie niet tijdig aanleveren, dan wordt uw melding over enkele dagen als afgehandeld beschouwd. Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u in de toekomst vragen of klachten hebben over de dienstverlening van PostNL, dan kunt u contact opnemen via postnl.nl/klantenservice. Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 12 januari 2017 om 14:36 geantwoord

Geachte mevrouw Rutting,

Wij hebben u onlangs om aanvullende informatie gevraagd en een herinnering gezonden. Helaas hebben we hier geen reactie op ontvangen. Om deze reden heb ik uw melding afgesloten.

Heeft op 13 februari 2017 om 20:08 geantwoord

Geachte PostNL

Ik heb alleen email gehad dat er gebeld zou zijn en weer met een verhaal waar ik niks mee kan.

De barcode is bekend bij PostNL van het pakket vanuit het buitenland die terug gestuurd is, omdat ik geen melding kreeg dat dit op een ophaalpunt was afgeleverd. Dus dat jullie er wederom om vragen geeft al aan dat deze al niet geregistreerd is.

Tevens heeft de vriendin contact opgenomen. Ik moest bijbetalen omdat het pakketje niet door een brievenbus zou passen (er lag daar een pasbrievenbusgleuf). Het is dus verstuurd als pakketpost, daar heb ik voor betaald. Ik mag toch aannemen dat de postbezorger ziet dat het pakketpost is en dat het dus niet door een brievenbus past zonder te beschadigen? Zij heeft namelijk een standaard brievenbus bij een appartementencomplex. Dus niet groter dan normaal. Er is door de bezorger niet eens aangebeld, zelfs niet bij de buren die zij al al ingelicht. Die vriendin heeft ook een klacht gestuurd en kreeg alleen een melding dat de bezorger hiervoor aangesproken zou worden.

Dus nee, ik ben niet tevreden over de afhandeling van PostNL.

Alle klachten die gemeld zijn door Patries1011