Klacht: Pakket kwijt

op 09 januari 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op dinsdag 20-12-2016 verstuurde ik postpakket 3SOPKG8561592 waarde (€ 84,65 = aantoonbaar). Pakket is nooit aangekomen en Postnl is het pakket na onderzoek nu officieel ‘kwijt’.

Officiele bericht PostNL
“Om met zekerheid vast te kunnen stellen dat het pakket vermist is heb ik navraag gedaan bij alle afdelingen binnen ons bedrijf waar het pakket zich zou kunnen bevinden. Hieronder vallen onder meer het distributiecentrum waarvandaan het pakket wordt geleverd en de afdeling onbestelbare stukken.
Dit onderzoek heeft echter geen positief resultaat opgeleverd. Voor het verlies en het hierdoor ontstane ongemak bied ik u mijn welgemeende excuses aan.

Ik kan u helaas geen schadevergoeding aanbieden omdat de vervoersvoorwaarden hier niet in voorzien en er ook geen verzekering is gekoppeld aan de door u gekozen wijze van verzending.”

Track&Trace zegt dat de verzending geregistreerd staat bij afgifte punt, verdere registraties staan er niet.

De overige 3 andere pakketten die ik eveneens die dag (staan op zelfde ‘bewijs van aanpakken’ verstrekt door afgifte punt Postnl) af heb gegeven zijn wel aangekomen.

Vergoeding van de totale kosten of tenminste een tegemoetkoming....

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 09 januari 2017 om 15:45 geantwoord

Geachte heer Klijberg,

Erg spijtig te vernemen dat het onderzoek naar uw zending niets heeft opgeleverd. Ik begrijp dat u hier ontevreden bent en wil u hier graag verder over informeren.

Ik heb het onderzoek voor u nagekeken en moet tot de conclusie komen dat ik het resultaat hiervan niet veranderen. Zoals u heeft kunnen lezen heeft mijn collega er alles aan gedaan om het pakketje terug te vinden. Hier is helaas heeft dit niets opgeleverd. Omdat het om een zending gaat zonder aanvullende dienst zoals een verzekering, is een vergoeding van de zending niet mogelijk. Wel zie ik dat mijn collega inmiddels contact met u heeft gehad. Ik ga ervan uit dat zij het een en ander heeft uitgelegd over de afronding van het onderzoek.

Nogmaals excuses voor het ongemak dat is ontstaan en ik ga ervan uit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Heeft op 10 januari 2017 om 16:31 geantwoord

zucht jammer.......Zelfs niet eens een tegemoetkoming in de kosten??

Jullie dienstverlening is om voor 6,50 een pakket aan te nemen, te transporteren naar de bestemming en af te geven bij degene die op adresetiket staat. Bewijs van aanname is er.....vanaf daar ontbreekt ieder spoor....en dan geen verantwoordelijkheid nemen? Dat dit gewoon kan....onbegrijpelijk

Ik kan geen vorm van dienstverlening bedenken, waarbij als je betaald voor een service, en er in het proces van de service bij de dienstverlener iets gebeurd wat totaal buiten de schuld van de betaler ligt je er gewoon mee weg komt dat 'er alles aan gedaan is' en je als dienstverlener geen enkele verantwoordelijkheid neemt.
- breng je je jas naar de stomerij- jas raakt zoek... Die komen er niet mee weg dat het dan volledig mijn probleem is.
- breng je je auto naar de garage, auto raakt zoek... Die komen er niet mee weg dat het dan volledig mijn probleem is.
- stuur je je horloge op ter reparatie, horloge raakt zoek bij monteur....Die komen er niet mee weg dat het dan volledig mijn probleem is.

Zoals ik dit al eerder bij je collega aangaf, er is hier gewoon sprake van diefstal. Een doos met drie flessen Champagne ter grote van een grote schoenendoos met daarop een geplastificeerde track&trace raakt natuurlijk niet zomaar zoek.....en is zelfs niet vindbaar bij de afdeling onbestelbare stukken.....yeah right.

Dik ontevreden!!

Alle klachten die gemeld zijn door Jeroen2017