Klacht: En weer niet

op 10 januari 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

gekopieerd van respons naar postnl :

ON-GE-LOOF-E-LijK ! Jullie kunnen werkelijk niet serieus zijn. Na 3 pogingen om jullie ook maar 1x een fatsoenlijke zoektocht te laten doen naar een verdwenen pakket is er netto NIETS gebeurd ! Zonder barcode kunnen jullie niets ??? Echt waar ??? Een naam, adres, postcode etc bestaat niet voor jullie ???? Niet één medewerker van jullie heeft zelfs maar eens een telefoon opgepakt en gebeld met het poststeunpunt waar het pakket hoort te zijn ? Niet eens een poging gedaan om de bezorger te contacteren ? Ik geef nog wel suggesties om het jullie gemakkelijker te maken, maar die worden gewoon genegeerd! Er is niets, maar dan ook helemaal NIETS ondernomen anders dan standaard antwoorden kopieren en in een mail plakken. En ook weer de melding dat jullie MIJ willen bellen, terwijl ik ten eerste al aangaf dat dat voor mijn niet mogelijk is vanwege werk en ten tweede blijkbaar niet eens gelezen is dat dit niet mogelijk is. Jullie lezen de klacht niet eens blijkbaar. Jullie doen geen poging om verder te kijken dan de barcodescanner lang is. Werkelijk te triest voor woorden, als ik zo incompetent zou zijn op mijn werk lag ik er al lang uit. Dus nog maar eens proberen, na deze poging ga ik het hogerop zoeken compleet met namen en rugnummers van medewerkers die weigeren hun taak uit te voeren. Ten eerste : bel met de bezorger. Die weet meer dan ik over dat pakket want die heeft het daadwerkelijk in handen gehad. Ten tweede : bel het steunpunt in de brusselsepoort, misschien dat die alsnog iets hebben gevonden na de feestdagen. Ten derde, bel andere steunpunten in Maastricht, wellicht dat de bezorger het op een verkeerd punt gedropt heeft. Ten vierde : rapporteer over de resultaten anders geloof ik er helemaal niet in dat er ook maar 1 poging heeft plaatsgevonden. Met (ondertussen woedende) groet, P.Stroex

Op antwoord aan uw schrijven : Geachte heer Stroex, Uit uw bericht begrijp ik dat u een zending verwacht en tot op heden niet is aangekomen bij u. Ik begrijp dat u niet tevreden bent over deze gang van zaken en bied daarvoor mijn excuses aan. Ik wil u graag informeren en heb geprobeerd u telefonisch te bereiken op het door u opgegeven telefoonnummer. Aangezien dit niet gelukt is wil ik u per e-mail informeren over mogelijke vervolgstappen. Om uw vraag te kunnen beantwoorden ontvang ik graag de barcode van uw zending. Deze barcode begint met 2 letters, 9 cijfers en eindigd op 2 letters (bijv. RS123456789DE of RF123456789NL) en staat op het verzendbewijs of is op te vragen bij de afzender. Deze aanvullende informatie kunt u verstrekken via het reactieformulier. Zonder de barcode is het niet mogelijk om een zending te traceren vanuit het buitenland. Zodra ik deze gegevens van u heb ontvangen zal ik uw melding in behandeling nemen. Bedankt voor de moeite die u hebt genomen om contact met ons op te nemen, ik ga ervan uit u met dit antwoord van voldoende informatie te hebben voorzien. Als u naar aanleiding van mijn reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier. Met vriendelijke groet, Bianca van der Putten PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten De enige informatie die ik heb over de zending is deze : Verzendservice : Deutsche Post Brief Objectnr. : 302004919058 Transactie-ID : 1334050732020 Theoretisch gezien zou dit ook een enveloppe kunnen zijn, ik heb daar echter geen informatie over ontvangen. Volgens het niet thuis bericht is dit afgeleverd op het poststeunpunt : Primera Kalimero Brusselsepoort 26 6216CE Maastricht Er hoeft volgens mij in het buitenland niets getraceerd te worden. Het pakket is hier aan de deur geweest en vervolgens naar het poststeunpunt gebracht. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat het per abuis naar een ander poststeunpunt in Maastricht is gebracht. Wellicht zijn een aantal telefoontjes van u voldoende om er achter te komen waar het terecht is gekomen. Of is het in de bestelauto blijven liggen ? Klein pakket, ergens achter gevallen ? M.vr.gr. P.Stroex ps. ik ben telefonisch niet bereikbaar op mijn werk, vandaar het namaaknummer, alle contact via email svp

Als het pakket gevonden en afgeleverd wordt. Zo langzamerhand zou ik ook willen dat er wat koppen rollen op de 'support´ afdeling van deze faalbende.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 10 januari 2017 om 13:02 geantwoord

Geachte heer Stroex,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. Ik vind het bijzonder spijtig om te vernemen dat een voor u bestemde zending niet op de aangegeven afhaallocatie aanwezig is. Mijn excuses hiervoor. Ik kan me voorstellen dat u wilt weten wat er precies aan de hand is. Graag geef ik u een toelichting.

Uw zending is verzonden zonder track&trace. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om na te gaan hoe het kan dat uw zending niet is aangekomen. Ook het instellen van een onderzoek is tot mijn spijt niet mogelijk, omdat van dergelijke ongeregistreerde zendingen geen administratie wordt bijgehouden. De afzender is feitelijk gezien de opdrachtgever voor verzending en de betalende partij. Hij of zij kan volgens internationale afspraken in het land van verzending eventueel een onderzoek starten bij het verzendende postbedrijf en samen met u tot een oplossing in deze situatie komen. Het spijt me dat ik hierin verder niets voor u kan betekenen. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Alle klachten die gemeld zijn door pmstroex