Klacht: Beschadigde auto – geen terugkoppeling PostNL

op 10 januari 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 22-12 heeft een bezorger van PostNL mijn auto die geparkeerd stond op de parkeerplaats geraakt. Een buurman heeft mij gewaarschuwd waardoor ik nog de betreffende chauffeur kon spreken. Deze heeft netjes zijn naam, telefoonnummer achtergelaten en we hebben het kenteken van zijn bus genoteerd. Aangezien het donker was, was de schade niet duidelijk te zien en we hebben dan ook aangegeven de volgende dag de schade beter te bekijken. De achterbumper bleek de dag erna toch lakschade te hebben.

Op 23-12 hebben wij melding gemaakt hiervan bij PostNL. Deze hebben een dossier hiervan aangemaakt en men zou binnen 5 werkdagen contact met ons opnemen. Bij deze melding zijn alle gegevens die wij genoteerd hadden doorgegeven.

Op 02-01 de 5 werkdagen zijn verstreken maar geen reactie van PostNL. Zelf erachteraan gebeld. De medewerker die het dossier behandelde was ziek, er zou een ‘buddy’ worden toegewezen en men zou mij binnen 3 dagen contacteren.

Op 05-01 de 3 werkdagen zijn wederom verstreken zonder ook maar enig bericht van PostNL. Wederom moeten wij de klantenservice bellen en men belooft ons nu echt voor het einde van de week contact met ons op te nemen. Voor de zekerheid controleren we de contact gegevens, deze staan correct in het systeem.

06-01 het einde van de week en u raad het al wederom geen reactie van PostNL. Weer bellen we de klantenservice. Hier wordt aangegeven dat het dossier nog in behandeling is en dat er werd aangegeven dat de contact gegevens niet juist waren….dit is onmogelijk want deze zijn de vorige keer nog gecheckt! Weer wordt mij nu beloofd dat ik maandag 09-01 wordt terug gebeld…….

Ondertussen rijden wij met een beschadigde auto rond. Dit lijkt PostNL niet te interesseren.

Dat PostNL nu echt zo snel moigelijk contact opneemt met ons en aangeeft hoe wij deze schade vergoed gaan krijgen zodat wij zo snel mogelijk de auto gerepareerd krijgen.
Daarnaast hebben wij dus inmiddels 4x moeten bellen terwijl dit niet nodig zou moeten zijn (dit is dus ook niet gratis).

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 10 januari 2017 om 13:14 geantwoord

Geachte mevrouw Funke,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. Ik vind het bijzonder spijtig dat uw auto beschadigd is geraakt en dat de reactie op uw melding van 23 december vervolgens uitbleef. Mijn excuses voor deze gang van zaken. Graag geef ik u een toelichting.

Aan de hand van het door u meegestuurde dossiernummer heb ik de status van uw melding bekeken. Volgens mijn gegevens heeft mijn collega van de onderzoeksafdeling u vanmorgen per e-mail geïnformeerd over de uitkomst van het onderzoek.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Heeft op 11 januari 2017 om 17:46 geantwoord

Ten eerste is het geen oplossing. Ten tweede geeft PostNL aan dat het voertuig en de bestuurder niet bekend zijn, maar ons eigen onderzoek heeft aangetoond dat de bestuurder wel degelijk gewerkt heeft voor PostNL (via uitzendbureau Randstad) en dat het voertuig ook gehuurd is door PostNL van Bo-Rent.
De klacht is dus ten onrechte 'opgelost'.

Alle klachten die gemeld zijn door Bfunke