Klacht: Onterechte negatieve BKR registratie ivm fraude

op 13 september 2013 over ING in de categorie Banken

Beste meneer/mevrouw,

Ik ben een slachtoffer van fraude gepleegd door een eigen familielid van me. In 2010 toen ik verhuisde naar Rotterdam om samen te gaan wonen heb ik het ontdekt en heb ik daar gelijk melding van gemaakt bij de ING afdeling fraude. Op dat moment ging alles mis want ik werd van de kastje naar muur gestuurd. Ik moest eerst aangifte doen bij de politie maar ik werd ook in die periode ook gewoon lastig gevallen door de ING met dreigende telefoontjes dat ik onmiddellijk moest betalen want anders zou er loonbeslag komen of ze zouden de deurwaarder langs komen.

Jullie moesten eens beseffen hoe zwaar dat alles was om allereerst erachter te komen dat er fraude is gepleegd door je eigen familielid die je volledig vertrouwd en dat je daarna ook nog eens behandeld wordt door de ING als een ‘crimineel’.
Door alle stress heb ik een goede baan verloren en omdat ik me zelf niet meer was heb ik zelfs uit pure wanhoop soms geld gestort naar ING om hen van me af te houden omdat ik vreselijk onder druk werd gezet om aan de leningen te blijven voldoen terwijl ik gewoon slachtoffer was.

Door alle onrecht heb ik zelfs een half jaar bij de psycholoog gelopen omdat ik er emotioneel door heen zat.
Ik heb aangifte gedaan bij de politie maar dat duurde ook even omdat ING een beetje ‘traag’ was om alle documenten te verstrekken. Zelf waren ze dus ook op de hoogte dat er sprake was een lopende zaak vanwege fraude maar ze bleven me behandelen als een crimineel.

Inmiddels wordt ik geholpen door Dynamiet Nederland B.V. en wil ik hen echt niet voor de voeten lopen maar ik wil gewoon echt dat allereerst dat me onterechte melding bij de BKR verwijderd wordt .

Dit kan toch gewoon niet als je slachtoffer bent van fraude en dat er gewoon niet je geluisterd wordt en dat alles tot de bodem wordt uitgezocht hoe dit allemaal heeft kunnen gebeuren en waar alle geld heen gegaan is.
Ik leef dag en nacht in onzekerheid wat er allemaal me aangedaan en ook hoe de ING me behandeld en mij genoteerd heeft bij de BKR al wanbetaler.

Ik heb zelf bijna 2,5 jaar niks meer van ING gehoord betreft de leningen maar ik gaf Arag opdracht om contact met jullie op te nemen maar in plaats daarvan krijg ik bericht van de Incassobureau dat ik de lening moet terugbetalen.

Ik ben zelf niet juridisch onderlegd maar het kan toch niet dat jezelf meteen van dag 1 als een BOEF wordt behandeld en genoteerd wordt bij de BKR als een wanbetaler?
Ik heb nooit bericht gehad van de ING dat ze me negatief gingen registreren bij de BKR en ik begreep zelfs dat je dan een aangetekende brief moet krijgen en die heb ik helemaal nooit gehad.
Het lijkt mij dat eerst alles wordt uitgezocht hoe dit allemaal heeft kunnen gebeuren en dan pas kan er een oordeel worden geveld zoals in een normale rechtstaat hoort te zijn.

Daarom wil ik nogmaals aangeven dat jullie de zwaar onterechte melding bij de BKR positief aanpassen.

Dat allereerst me zwaar onterechte registratie bij de BKR wordt aangepast en dat daarna de fraude op de juiste manier wordt onderzocht.

ING

Heeft op 01 januari 1970 om 00:00 geantwoord

Ik begrijp dat een erg vervelende en stressvolle situatie is. Je kunt een schriftelijk verzoek sturen naar: ING N.V. afd. Contractbeheer
Antwoordnummer 40400
8900 SJ Leeuwarden
om de BKR-registratie te laten verwijderen. Verder raad ik je aan om contact op te nemen met de afdeling Fraude om deze zaak te laten onderzoeken. Mijn collega's helpen je graag verder via: 058 295 2173 (lokaal tarief) van maandag t/m vrijdag 8.00 tot 17.00 uur. Met vriendelijke groet, Melin - ING Webcare

Bericht van van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Wilbian