Klacht: Drukte en treintijden

op 11 januari 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Beste NS,

Ik reis al veel jaren met de trein en heb tot op heden nog nooit een klacht gehad. Sinds kort is er een nieuwe dienstregeling ingevoerd. Normaal gesproken verandert er voor mij niks qua reistijden, maar dit keer wel. Niet alleen de tijden zijn veranderd, maar ook de reis zelf. Ik reis elke dag van Wierden naar Enschede. Door de nieuwe dienstregeling moet ik iedere dag in Almelo een overstap nemen. Deze overstap op zich is niet erg, maar de tijd van de overstap helaas wel. Iedere dag moet ik twintig(!) minuten op het station in Almelo wachten. Dit maakt de reis voor mij enorm veel langer, terwijl de reistijd voorheen minder dan 30 minuten bedroeg.
Daarnaast is de inzet van het aantal treinstelsels enorm gering. De treinen zitten iedere dag overvol, zelfs op tijdstippen dat je het niet verwacht. En dit komt allemaal omdat de trein niet genoeg delen bevat. Er worden zelfs ééndelige treinstellen ingezet. Hierdoor moeten er enorm veel mensen staan in de trein. En dan komt er ook nog eens bij kijken dat ik vandaag zelf het ongeluk had dat ik, en vele andere mensen, niet eens meer in de trein pasten. We konden letterlijk niet met de trein mee, we pasten er niet meer in, zelfs niet staand. We moesten hierdoor gewoon een trein later nemen. Ik, en alle andere NS- reizende mensen, betalen (genoeg) voor het reizen met de NS en zouden het dan ook zeer op prijs stellen dat deze dienst op een goede manier verleent zou worden. Het zou gewaardeerd worden als er meer treindelen ingezet zouden kunnen worden zodat iedereen fatsoenlijk met de trein kan reizen. Ik begrijp dat het niet altijd voor iedereen naar wens kan zijn, qua treintijden en overstappen, maar het zou op zijn minst prettig zijn als iedereen met de trein kan reizen.

Voordat de nieuwe dienstregeling was ingevoerd, had ik nooit een probleem ondervonden met de NS. Ik kon altijd goed van Wierden naar Enschede reizen en was hier ook erg tevreden over. Dit heb ik ook meerdere malen aangegeven in een enquête voor NS. De treinen en de treintijden sloten aan, en er was voldoende ruimte. Sinds de nieuwe dienstregeling is alles veranderd, en is de reis niet meer zo prettig als voorheen.

6 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

3 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Hoogerbrugge