Klacht: KPN is nalatig, en laat klant barsten

op 24 november 2016 over KPN Internet in de categorie Internetproviders

Begin dit jaar, ben ik van provider veranderd, van Ziggo naar KPN > grootste fout in mn leven, helaas…… Ik heb een jaarcontract (online) getekend tot 28 februari 2017.
Tot mijn grote verbazing moest ik via het nieuws vernemen dat bepaalde providers hun abonnement kosten gingen verhogen met € 2,50 per maand.
Deze verhoging ging in op 1 juli 2016, en hier ben ik via KPN niet van op de hoogte gebracht.
Want toen had ik de mogelijkheid om het abonnement kosteloos te ontbinden.
* heb hierover een online klacht ingediend op 7 juli 2016 > bevestiging heb ik.

Doordat ik niks hoorde van hen heb ik KPN maar weer gebeld, en zij zeggen doodleuk; Mw, we hebben iedereen in mei jl. een email hierover gestuurd, en als u die niet heeft ontvangen, kunnen wij niks aan doen…..want volgens de helpdeskmedewerker ligt dit aan mijn email instelling, doordat ik die (bewuste) email niet heb gekregen.
Hmmmm, vreemd, want als dit echt aan mijn instelling ligt, waarom krijg ik dan wel de andere emails binnen??? zoals nieuwsbrieven, facturen?!
Het komt erop neer, ik was iets te laat met reageren, en kan alsnog mijn contract uit gaan zingen.
Hier liet ik ook niet bij zitten, en heb wederom een nieuwe klacht ingediend, en wel op 13 juli 2016, ook hier heb ik een bevestiging van.
Maar tevergeefs, werd hier weer géén gehoor aan gegeven!!!

Doordat KPN behoorlijk laks is in het terug koppelen van klachten, heb ik hen op 7 augustus jl.(ook een bevestiging) een nieuwe klachten formulier gestuurd, en als onderwerp: De afhandeling van mijn klacht.
Ik kan je zeggen; hier werd NIET op gereageerd, en ze gooien blijkbaar alle klachten op 1 grote brandstapel. Want tsja, geld = geld want daar draait het om bij KPN, maar klanten tevreden houden, is zéér ver te zoeken.
In alle bevestiging email van KPN (dit mbt klacht) staat duidelijk onderin vermeld; er wordt binnen 2 of 3 werkdagen gereageerd.

Kortom, je kan hoog op laag springen het is vechten tegen een mega bedrijf, en dweilen met de kraan open….Je wordt hier werkelijk niet goed van, en ze zuigen kwa energie je helemaal leeg.

Maar goed, doordat KPN voet bij stuk houd, ben ik genoodzaakt om mijn contract uit te gaan zingen….En aangezien die abonnement mij veels te duur werd, heb ik 24 oktober jl. een pakket wijziging (online) ingevoerd…. van Premium naar Instap.
Dit pakket zou officieel 14 november jl. in gaan, en niet op 11 november jl.
Ik kwam hierachter, doordat ik op 10 november steeds storingen kreeg op internet, en daarna telefonie….heb die bewuste dag (10 november) diverse keren naar KPN gebeld, en niemand kon me vertellen waar het aan lag, want zeggen ze: alle signalen en testen zijn goed, en als je geen internet heb bel je een buitendienstmedewerker maar op, want wij kunnen je niet verder helpen….Ennnn als iemand van buitendienst komt, moet je wel zelf betalen.
Pardon, zelf betalen….terwijl ze zelfs monteurs in huis hebben van KPN.
Ik was dus weer furieus, en heb die dag 4 á 5 keer gebeld, en hen duidelijk gemaakt dat dit probleem bij KPN lag, en niet bij mij. En uiteindelijk na zovele telefoontjes, werd een afspraak gemaakt voor een monteur en wel op 11 november jl.
Die beste monteur, kon in 1ste instantie ook niet het probleem vinden, en mn glasvezel modem en ect. branden allemaal groen kwa lampjes en dergelijke.
Na lange zoeken (ongeveer 1,5 uur) is die monteur erachter gekomen, dat mijn internet (gehele modem) aangesloten is op koper….heeft die getest dmv metingen.
En dat verbaasde hem, want zegt hij: wij van KPN sluiten glasvezel aan bij de klanten, en zeker géén koper omdat dit onstabiele verbinding kan geven.
Dus hup alles werd uit de meterkast gehaald waar mn glasvezel ligt, en vervolgens werd alles gemonteerd in mn huiskamer.
Ik was natuurlijk blij, dat het probleem “eindelijk” gevonden werd, en dat ik weer kon internetten en bellen…..en dat dit probleem dus wel degelijk bij KPN lag, en niet bij mij.

Maar toen begon het hele poppenkast dit mbt koper verbinding.
Doordat die verbinding in mijn huis onstabiel is, knalt het internet regelmatig eruit….en dit gebeurt dag in en dag uit, 7 dagen in de week…..Waar je werkelijk niet goed van wordt.
* Heb hier printscreens van als bewijs

Die monteur vertelde me, het koper kan wel omgezet worden in glasvezel, maar dit kan een paar dagen duren….Hij zou een speciale (spoed) ticket hiervoor maken, zodat de andere monteur ook van KPN, dit zou herstellen.
Omdat het weekend er tussen viel, zou ik maandag 14 november hierover gebeld worden, dit mbt afspraak ….Maar telefoontje bleef weg.
Dus ik de volgende dag er zelf achteraan bellen, waarom zij wéér hun afspraken niet nakwamen, en zoals gebruikelijk krijg je te horen: excuus Mw. tsja, daar koop ik wat voor.
Afspraak is afspraak KPN, ik hoor die na te komen, maar jullie ook !!!
Uiteindelijk kreeg ik smiddags telefoon van KPN, en er werd me doodleuk verteld: Mw. als u weer op glasvezel wilt draaien, kan dit niet eerder pas dan 30 november a.s..
Pardon, 30 november….. en ik al die weken met internet probleem zitten, en ook nog een ervoor betalen….terwijl het jullie fout is !!!
En toen kwam de klapper vanuit KPN….Als mijn signaal weer omgezet zou worden van koper > glasvezel, zit ik meteen vast aan een nieuw jaarcontract, want deze verbindingen zitten los van elkaar.
Ik was werkelijk waar met stomheid geslagen, en wist niet wat ik hoorde.
Want hier heb ik niet voor getekend, laat staan erom gevraagd.

Enige wat KPN wil doen toekomen is: 1 maand geen abonnement kosten betalen, en monteur sturen op 30 november a.s. > glasvezel aansluiting.
met andere woorden, als ik dit accepteer (wat KPN goed aanpakt en doordacht heeft) zit ik wéér een jaar vast aan KPN, en dit is wat ik absoluut niet wil.
Mijn vertrouwen in KPN is volledig weg, ze beloven veel ,maar komen niks na.
Klachten stapelen zich op, en KPN neemt je totaal niet serieus en je wordt van kastje naar de muur gestuurd.
Ik heb diverse keren kenbaar gemaakt, dat zij mijn contract stop moeten zetten per 1 december a.s…..En helemaal als ze me een beetje tegemoet willen komen.
Maar hier hebben zij geen oren naar, en houden zij zich vast aan mn jaarcontract.
Het komt nu erop neer; ik mag uitzingen tot 28 februari 2017, en wel met een all in pakket wat totaal niet functioneert, en wat ik ook nog betalen moet.
Hoe krom is dit, en dat dit kan en mag in NL….Echt een schande.

Ik wil compensatie vanaf 11 november jl. + kosteloze contract ontbinding, omdat KPN niet de diensten (meer) levert, waarvoor ik online getekend heb, laat staan erom gevraagd.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN Internet

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN Internet nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sylvia-NL