Klacht: Service en abonnementskosten.

op 08 mei 2012 over Hi in de categorie Mobiele Telefonie

Bij Hi heb ik sinds 1jaar een iphone abonnement met toestel verzekering. Nou zijn mijn kosten de afgelopen maanden omhoog gegaan en is mijn abonnement opgehoogd naar een HI 500.
Mijn toestel is afgelopen maand kapot gegaan, de achterkant was stuk. Reparatiekosten die ik heb gevonden op internet en in winkels zijn 30 tot max 69,-. Bij mij is in rekening gebracht een bedrag van 105,-. Mijn zogenaamde eigen risico. Ik nam aan dat mijn eigen risico het zelfde werkt als bij de zorgverzekeraars, blijkbaar niet dus.
Boven op de 105,- eigen risico komt ook nog eens een BTW bedrag van 19% bij. Niet normaal aangezien ik ook al btw moet betalen over mijn abonnement. Volgens Hi is dit de normale gang van zaken.

Dan kom ik vanzelf bij mijn 2e klacht. Ik had vanmiddag opgebeld naar de HI-service lijn om dit na te vragen. De jongedame aan de andere kant van de telefoon verwees mij doodleuk naar de winkel en hing de telefoon op. Niet erg klachtvriendelijk

Ik ben tevreden met de volgende oplossing:

- Het bedrag van mijn eigen risico wordt terug gebracht naar de maximaal 70,- zonder extra btw kosten.
- Uitgezocht waarom ik plotseling een abonnement heb waarbij de kosten niet totaal zijn. (btw komt nog eens boven op het bedrag) Dit terwijl ik daar niet over ingelicht ben en de bedragen op hun site dan niet kloppen.
- Sowieso een excuus vanuit de klantenservice vanwege de abrupte beeindiging van het gesprek dat heeft plaatsgevonden op 07/05 16:10

Alle klachten die gemeld zijn door timtylek
2.0
2012-05-08