Klacht: Abonnement en smartphone bij Hi

op 11 april 2012 over Hi in de categorie Mobiele Telefonie

Augustus 2010 naar de Hi-winkel gegaan in Eindhoven. Aangegeven dat ik een smartphone wilde aanschaffen met abonnement. Ik vroeg om een smartphone die alles kon wat ze tegenwoordig allemaal konden (internet, apps, communicatie, enz.). Het toestel ‘Samsung Wave’ was ‘perfect voor mij’, werd me verteld door een medewerker. Wat ik echter niet wist was dat deze smartphone een van de enige telefoons is met het systeem ‘Bada’; een destijds nieuw uitprobeersel wat inmiddels totaal geflopt is. Het ondersteunt dan ook niet wat Android en Apple wel ondersteunen.
Ik heb daarvoor gebeld met Hi en mijn klacht uitgelegd. Het abonnement is echter voor 2 jaar en loopt pas in augustus dit jaar af. Het enige wat Hi wilde doen was een notitie maken en ze gaven aan dat ik sowieso 2 maanden eerder een nieuwe telefoon kan aanschaffen, maar dat kan iedereen met een abonnement.

Ik ben erg ontevreden over de service die de medewerker mij heeft verleend: ik als leek vraag een moderne smartphone en er wordt me een toestel aangesmeerd waar ik uiteindelijk alsnog alleen maar mee bel en sms, want op internet zijn er bijna geen sites die door BADA ondersteund worden en communiceren doet bijna iedereen met whatsapp, skype e.d. wat op mijn toestel ook niet kan.

Tevens ben ik teleurgesteld in Hi met het bieden van een oplossing in de vorm van ‘een notitie maken’. Hiermee ben ik niet geholpen, heb ik dus 2 jaar lang aan een toestel vast gezeten waar ik alleen maar mee bel en sms terwijl ik wel de volle prijs betaal voor alle extra’s die een smartphone te bieden heeft.

Ik zit al 10 jaar bij KPN/Hi en ben er altijd tevreden over geweest maar hoe meer iedereen kan met zijn smartphone, hoe bozer en meer teleurgesteld ik word!

Ik betaal nu dus al 1,5 jaar extra voor smssen en bellen waardoor mijn abonnement duurder is dan wanneer ik een smartphone zou hebben waarbij ik bijvoorbeeld geen extra smsbundel nodig heb.

Ik ben tevreden met een vervroegde beeindiging van mijn abonnement zodat ik dan ook eindelijk een smartphone kan aanschaffen en in verhouding dus minder ga betalen.De reden dat ik dit niet eerder heb gedaan is omdat ik meerdere keren telefonisch contact heb opgenomen hierover en de medewerker telkens aangaf dat dit niet mogelijk was. Ik loop er echter steeds vaker tegenaan dat mijn smartphone iets niet kan wat al die andere telefoons wel kunnen.Ik heb deze klacht onder het bedrijf \'KPN\' genoemd, aangezien Hi er zelf niet bijstaat.

Alle klachten die gemeld zijn door JoraMeertens
3.3
2012-04-11