Klacht: Pakket niet geleverd

op 10 januari 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een boek bested bij Amazon.de voor bijna 70 euro. Volgens DHL is het packet geleverd op 3 januari 2017 om 12:15u. Echter het pakket past niet door de brievenbus en wij waren op de terugreis in het vliegtuig , dus er was niemand thuis. Er is ook geen kaart achtergelaten dat het bij een van de buren ligt. DHL contact per mail gehad met ene Miranda en helaas kan die alleen maar een onderzoek instellen als de verzender daar om vraagt. Met geen mogelijkheid kun je bij Amazon.de contact maken of aangeven dat je het artikel niet ontvangen hebt. Lijkt me dat DHL enig emphatisch vermogen aan de dag mag leggen om de desbetreffende bezorger te vragen hoe het een en ander is verlopen. Als het een goedkoop pakketje geweest zou zijn zou ik zeggen : laat maar zitten, maar dit is echt te duur. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?

Als het packet alsnog geleverd wordt.

7 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 10 januari 2017 om 15:00 geantwoord

Goedemiddag,

Helaas kan ik u, hoe graag ik ook anders zou willen, niks anders vermelden dan mijn collega heeft gedaan. De verzender blijft verantwoordelijk voor het pakket, tot het in goede orde bij u afgeleverd is. Zolang dit niet gebeurd, blijft de verzender het onderzoeksrecht en, voor zover van toepassing, het claimrecht behouden.

U bent klant van de verzender en kunt uw schade op de verzender verhalen en de verzender is klant bij ons en zij kunnen de schade op ons verhalen.

Dit neemt niet weg dat wij het betreuren dat u uw pakket niet heeft ontvangen, mijn excuses voor het ongemak.

Vriendelijke groet,

Sanne
DHL Parcel Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door zoom