Klacht: Pakket kwijt? Nooit aangekomen?

op 11 januari 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Rond 16 december 2016 heb ik mijn bestelling van Nelly.com (op tijd) teruggestuurd. Dit pakket is echter nooit aangekomen bij Nelly.com, omdat ik telkens herinneringen krijg dat ik de bestelling nog moet betalen. Er valt voor mij echter niets te betalen, omdat ik de (hele) bestelling keurig heb teruggestuurd. Als ik de track en trace code (3SDSP002428194) volg, staat het pakket vanaf 16 december 2016 nog altijd bij het distributiecentrum. Blijkbaar al een maand? Ik vraag mij dus af wat er met mijn pakket is gebeurd en wie de kosten van Nelly.com gaat betalen, ik namelijk niet want ik heb mijn pakket netjes teruggestuurd. DHL heeft er een potje van gemaakt…

Als mijn pakket boven water komt en bij Nelly.com afgeleverd wordt, zodat ik geen herinneringen meer krijg om te betalen. Daarnaast moet DHL 12,50 administratiekosten betalen die Nelly.com in rekening heeft gebracht.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 11 januari 2017 om 13:08 geantwoord

Beste SB95,

Ten eerste mijn oprechte excuses voor het ongemak dat u ervaart omtrent een retourzending via ons.

Bij een retourzending is de laatste scan die wordt gegeven altijd in het sorteercentrum. Dit omdat sommige groter afzenders de zending zelf afhalen in ons sorteercentrum. Als de oorspronkelijke afzender aangeeft dat zij de zending niet hebben ontvangen kunnen zij dit bij ons aangeven. DHL pakt dit dan met de oorspronkelijk afzender op. Voor u is het belangrijk om het afgifte bewijs te bewaren tot het bericht komt dat ze het pakket hebben ontvangen. Dit is namelijk uw bewijs dat u het pakket netjes op tijd bij DHL heeft afgegeven en hiermee aan uw verplichting heeft voldaan.

Nogmaals mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Carola
DHL Parcel klantenservice