Klacht: Horen zien en zwijgen

op 17 februari 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Voor een kennis had ik een versterker gerepareerd en opgestuurd via DHLfouryou. (14-11-2016)
Verzekerd verzonden voor een bedrag van €400,00 (werd gevraagd)
Pakket niet afgeleverd omdat de ontvanger (volgens bezorger DHL) verhuisd zou zijn. Dit klopt niet met de waarheid.
Pakket teruggestuurd naar mij. Zwaar beschadigd ontvangen op 22-11-2016. Niet meer te herstellen binnen redelijke kosten.
Gemeld via klachten formulier. Gevraagd om vergoeding voor het oplossen van dit probleem €280,00.
Op 12-12-2016 toezegging ontvangen van slechts €119,05. (de reparatiekosten waarvan door DHL mijn bankkosten, zonder kennisgeving, in mindering zijn gebracht !?.
Over deze zaak gebeld. Ik zou het beste via een claim schriftelijke kunnen indienen.
Direct bezwaar ingediend en aangegeven welke persoonlijke directe kosten ik heb gemaakt om dit probleem naar kennis toe op te lossen. (€90,00) Geen reactie. Opnieuw gemaild.
Op 19-1-2016 antwoord van DHL dat de claim conform DHL voorwaarden is afgehandeld.
Direct gereageerd met vragen over de voorwaarden die bij mij de nodig vragen oproepen maar tot heden (9-2-2017) geen antwoordt ontvangen.
DHL biedt geen onafhankelijke tweede beoordeling.
De algemene voorwaarden van bezorgen wijzen op een andere houding van DHL dan zij laten zien.
Ook is rechtsbijstandsverzekering geen optie. Zij werken niet meer voor dergelijk kleine bedragen.

Mij lijkt DHL geen betrouwbare verzender.

Een nette oplossing en antwoord op mijn vragen.
Ik heb het gevoel met een kluitje in het riet gestuurd te zijn en niet eerlijk behandeld voor een eerlijke vraag.
Zoveel verlang ik niet voor een fout van DHL die ik ook nog verzekerd heb. Een persoonlijke benadering zou wel gewaardeerd worden en een minimale tegemoetkoming van de extra gemaakte kosten.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van DHL

2 weken geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw bericht, We willen u graag zo goed mogelijk helpen hiermee. Hiervoor zullen we navraag moeten doen naar de reden van de beslissing. Heeft u voor mij het zendingsnummer waarmee de zending orgineel is verstuurd? Met vriendelijke groet, Lea DHL Parcel Webcare

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht dkraan

2 weken geleden - Dank voor uw snelle reactie. Het nummer is 3SDFY199959127 Met vriendelijk groet, Dick

Bericht van DHL

1 week geleden - Goedemiddag, Zojuist heb ik de claimafdeling gesproken. Degene die uw claim behandeld heeft, is op woensdagmiddag niet aanwezig. Morgen verwacht ik een mail met de uitleg hoe zij op de 119,05 zijn uitgekomen en zal dat aan u terugkoppelen. Ik moet u dan ook om nog wat geduld vragen. Met vriendelijke groet, Raffaele Het DHL Parcel webcare team

DHL

Heeft op 17 februari 2017 om 14:54 geantwoord

Goedemiddag heer Dick,

Naar aanleiding van het telefonisch contact heeft onze claimafdeling aangegeven u hier verder over te informeren over uw vraag. Indien u nog vragen heeft wil ik u adviseren een email te sturen naar webcare_parcel@dhl.com, onder vermelding van casenummer 02632232.

Miranda
DHL Parcel Nederland klantenservice en webcare

Heeft op 25 februari 2017 om 17:13 geantwoord

Helaas is de titel weer waar. Ik zou worden benaderd door de claimafdeling van DHL maar deze zwijgen in alle talen! Ik ben niet gebeld; niet gemaild dus niet benaderd. Horen zien en zwijgen.

Alle klachten die gemeld zijn door dkraan