Klacht: Deze winter zitten de Angora konijnen en alles behalve warmpjes bij!

op 06 oktober 2011 over Lidl in de categorie Supermarkten

De Lidl doet veel aan het welzijn van mens en dier door bioproducten aan het assortiment toe te voegen. Dit is een goed streven. Nu is echter vanaf vandaag (06102011) Angorakleding te verkrijgen, gemaakt van Angora konijnenwol. Als wij ons nu eens in deze heerlijk warme kleding gaan hullen, zorgen we ervoor dat de fokfarms er deze winter ook warmpjes bij zitten. De konijnen zelf niet, deze worden tot bloedens toe kaal geschoren. De mannetjes hebben al helemaal geen keuze, deze produceren te weinig wol en de vraag is of zij volwassen mogen worden. Als deze Angora werkelijk komt van een fokfarm vind ik het schandalig dat Lidl deze kleding durft te verkopen.

Een excuses kan iedereen aanbieden, dus dat is niet genoeg. Wanneer deze Angorawol eerlijk is verkregen zou ik graag willen dat er een keurmerk op komt en anders mogen al die Angoraproducten van mij uit de schappen worden gehaald. Hier wil de Lidl zich toch niet mee associeren?

Bericht van Lidl

2 jaren geleden - Beste meneer/mevrouw, Graag komen wij met u in contact om de beschreven klacht in behandeling te nemen. Wij willen u verzoeken een mail met de beschreven klacht te sturen naar contact@lidl.nl zodat wij contact met u kunnen opnemen. Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet, Lidl Nederland

Reactie van de melder van de klacht JKK

2 jaren geleden - Dag, Bij deze wil ik aangeven dat Lidl (het duurt wel even) serieus op mijn klacht is ingegaan. Jammer wel dat een soort van Keurmerk verder niet is beantwoord, maar ben zeker tevreden. Mocht er nog angorakleding te verkrijgen zijn bij de Lidl.....deze kun je met een gerust hart kopen; de konijntjes worden goed behandeld. ------- Geachte mevrouw, Naar aanleiding van uw vraag over onze angoraproducten kunnen wij u als volgt berichten. De angorawol die voor onze producten gebruikt wordt, is afkomstig van konijnen die kleinschalig worden gehouden door verschillende boeren families. Het zijn dus geen konijnen van een fokfarm. De konijnen worden goed verzorgd (zowel qua leefomstandigheden als qua voeding), want een goede verzorging zorgt voor een betere kwaliteit wol . Deze verzorging uit zich ook in het feit dat de konijnen eens in het kwartaal met aandacht geschoren worden, want de kwaliteit van de wol bepaalt de prijs en dus het levensonderhoud van de boeren. Wij hopen u met bovenstaande voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Afdeling Klantenservice Lidl Nederland GmbH

Alle klachten die gemeld zijn door JKK
5.0
2011-10-06