Klacht: Buiten gebruikstelling auto omdat dossier niet in betalingsregeling was meegenomen

op 11 januari 2017 over CJIB in de categorie Incassobureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een betalingsregeling bij het CJIB over een aantal openstaande boetes. De betalingsregeling loopt, maar het CJIB heeft besloten dat een zaak niet onder die regeling gaat vallen. Reden: ze was tot net voor het vaststellen van de betalingsregeling bij de deurwaarder geplaatst. Later is het dossier door het CJIB opgevraagd. Het CJIB heeft mijn auto op grond van dat dossier buiten gebruik gesteld.
Ik ben zelfstandig adviseur. Mijn auto heeft geen hoge waarde, maar doet het prima als het zaken voor klanten betreft. Ik ben geen onwelwillende betaler, maar ik verkeer in betalingsonmacht: ik kan onmogelijk zaken ineens betalen. Ik heb op 4 januari 2016 beroep tegen deze handelwijze ingesteld (door het instellen van beroep moet de executie worden gestaakt en vervallen die dwangmaatregelen).
Mochten de dwangmaatregelen toch doorgaan terwijl mijn beroep nog loopt: dit is absoluut onrechtmatig.

Daarnaast heb ik een klacht ingediend bij het CJIB, maar inhoudelijk word ik nog niet gehonoreerd. Door het buiten gebruik stellen van mijn auto verlies is verder opdrachten en inkomen.

Gewenste Oplossing:

Het vrijgeven van de auto en ook het betreffende dossier te voegen in de betalingsregeling met het CJIB

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar CJIB over deze klacht.

Bericht van CJIB

4 uur geleden -

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 uur geleden - Deze klacht is zojuist door CJIB in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 uur geleden - We hebben bericht ontvangen dat CJIB een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CJIB

Heeft op 16 januari 2017 om 15:58 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Anawenta