Klacht: Geachte meneer/ mevrouw

op 26 mei 2012 over Carl Zeiss Vision in de categorie Oogzorg en hoorzorg

Sinds 27-05-2010 draag ik LotuTec, i.Scription glazen, met veel plezier.
Echter eind april 2012 merkte ik dat de coating aangetast werd, mijn opticien,*  Bas Optiek in Groningen heeft de glazen naar u opgestuurd.
De oorzaak werd aan mij toegeschreven. Hiermee kon ik niet accoord gaan, aangezien ik zéér voorzichtig ben met het reinigen van de bril.
Het is niet mijn eerste bril en zelden had ik zulke dure glazen, €424,00 / stuk, vandaar die voorzichtigheid.
Na contact met mevr. *, werden de glazen opnieuw bekeken met hetzelfde antwoord: eigen toedoen.
Op mijn vraag, HOE ik dat gedaan heb, zodat ik dat in het vervolg kan voorkomen, kreeg ik geen antwoord.
Men bood mij, uit ” coulance” , nieuwe glazen, tegen de helft van de prijs aan, met het advies dan te kiezen voor Dura Vision platinum.
Met dit laatste advies neem ik al aan, dat de coating inmiddels weer beter is geworden, lees: was slecht.
Ik ga niet accoord met het antwoord, want als ik niet weet wat ik fout doe, gebeurt het opnieuw en zelfs slechts€424,00 schikt mij niet.
Ik wil minstens 4 jaar met een bril kunnen doen, heb me in het avontuur van deze glazen gestort en wil niet na 2 jaar weer zoveel geld aan uitgeven.
Ik denk dat de coating te zacht is , waardoor er, zelfs bij zorgvuldig reinigen, snel krassen ontstaan.

Ik wil nieuwe glazen met die betere, hardere coating en een bindend reinigingsadvies.

Alle klachten die gemeld zijn door Bodien