Klacht: afrekening

op 02 maart 2011 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Wat een bedrijf.
Ik kreeg van OXXIO op 15 februari voor de tweede maal in 3 maanden tijd een afrekening van het gas.
Het excuus was dat de netwerkbeheerder het meetpunt had veranderd van september naar januari.
Dat betekend dat wij een afrekening krijgen van drie wintermaanden dus erg hoog en niet reel als je bedenkt dat de maandbedragen zijn afgestemd op een heel jaar.
Wij wilde dat ons jaar gewoon bleef lopen zoals het altijd is geweest ,dus van september tot september.
Dus bellen met OXXIO met dit verzoek.
Volgens Oxxio is er een wet die hen verplicht om op het moment dat zij een meetmoment binnenkrijgen van de net werk beheerder ( in dit geval endinet) dat zij een afrekening moeten opmaken.
Ik dus bellen met endinet.
Zij vertellen mij vrolijk dat het niet waar is wat OXXIO verteld en verwijzen me door naar consuwijzer en de energiekamer.
Bovendien hebben we de slimme meter van Oxxio en kunnen zij zonder problemen en moeite zelf hun meetmoment uitlezen vertelde de mevrouw van endinet,maar daar willen ze niet aan bij OXXIO.
Nadat ik met consuwijzer en energiekamer ( 3x) heb gesproken is het duidelijk dat er z’on wet bestaat, maar dat energieleveranciers mogen afwijken hiervan, dat wordt gedoogd.
Dus voor OXXIO zou dat geen probleem moeten zijn om de afrekendatum in september te laten staan omdat zij zelf het meetmoment kunnen bepalen via de slimme meter.
Dus weer terugbellen naar OXXIO .
Wederom blijven ze melden over de desbetreffende wet ,als ik hen mededeel dat ervan mag worden afgeweken krijg ik geen gehoor.
Het is dus de starheid van OXXIO die niet wil mee werken aan klantvriendelijkheid en zich blijven verschuilen achter een wet.
Uiteindelijk uitgelegd aan een mevrouw van de “klantenzonderservice”dat het gedoogd word als er afgeweken wordt van het meetmoment.
Na veel heen er weer gemekker en duidelijk maken dat OXXIO zeer klantonvriendelijk is zegt deze mevrouw dat het duidelijk is en dat zij het gaat voorleggen aan een of onder onderzoeksteam en dat ik er van uit kan gaan dat onze meetpunt in september blijft. Binnen 6 weken zou er een beslissing over zijn genomen.
Geen vuiltje in de lucht denken we dus.
Wat schetst onze verbazing als deze mevrouw de volgende dag terugbelt ,er gebeurt helemaal niets en weer verwijst ze naar die wet. had met haar meerdere gesproken en bla bla bla.
Wederom leg ik het haar uit van het gedoogbeleid.
Ze gaat weer overleggen en belt de volgende dag terug.
Nee hoor er kon niets geregeld worden,maar Oxxio bood aan om dan maar de afrekening te laten lopen tot volgend jaar januari 2012.
Dat betekend wel dat er twee winters in zitten vertelde ze me nog.
Dat beaamde ik.
Ik heb 24 uur bedenktijd gevraagd en daarmee ging ze akkoord.
Wederom heb ik toen gebeld met de energiekamer.
Daar vertelde ze me van de desbetreffende wet en dat ik overgeleverd was aan de coulance van OXXIO.
Ze mogen afwijken maar hoeven dat niet.
Bovendien vertelde ze me dat een afrekening over 15 maanden wettelijk helemaal niet toegestaan was.
De volgende dag belde OXXIO wederom terug en heb ik gezegd dat ik akkoord ging met de voorgestelde regeling om dan pas in januari 2012 een afrekening te ontvangen.
Ik vertelde haar nog wel dat het wettelijk gezien niet mocht, daar was zij niet van op de hoogte en zou dit gaan navragen. n.b in 2008 heb ik zelf om een afrekening van het gas moeten vragen die over twee jaar liep ( sept 2006-sept 2008).
Dus het lijkt erop dat alle wetjes en regeltjes alleen gelden als ze in het voordeel van OXXIO zijn en niet in die van de betalende consument.
Verder ging ze akkoord met de voorgestelde regeling en ze zou een brief op stellen en ons die toesturen,
Wij gingen ervan uit dat nu alles in orde was en goed geregeld.
Tot vandaag niets meer vernomen van OXXIO
Wat schetst onze verbazing als er vandaag gewoon het bedrag is afgeschreven van de afrekening zoals we die in eerste instantie hadden gekregen.En nog steeds geen brief,bovendien hadden ze ook het maandbedrag verhoogd.
Dus naar de bank en storneren.
En wederom OXXIO bellen.
Nou toen zakte mijn broek helemaal af.
Zij wisten nergens meer iets vanaf.
Wij hadden een regeling getroffen van september 2009 tot januari 2011 vertelde ze ons.
Toen ik vertelde dat dat een wel hele rare move was omdat het precies om de zelfde periode gaat als de originele afrekening.
Dat vonden zij eigenlijk ook wel.
Eerst had mijn man een gesprek met een heer, dat werdt botweg afgebroken.
We vroegen naar zijn meerdere om die dan maar te spreken,maar dat was natuurlijk niet mogelijk
Ik heb daarna terug gebeld en kreeg een mevrouw aan de lijn.
Wederom weer het hele verhaal uitleggen .
Gevraagd wie ik dan de vorige keer heb gesproken en haar naam genoteerd.
De telefoniste is gaan navragen bij de desbetreffende mevrouw.
Zij wist zich natuurlijk helemaal niets te herinneren van de afspraak die ze zowel aan mijn man als aan mij had voorgesteld .
En bevestigde aan de OXXIOmedewerkster dat er een afspraak liep over het samenvoegen van afrekeningen tot januari 2011.De afrekening van sept 2009 tot 2010 was n.l. al afgehandeld.
Hier hebben wij helemaal niet over gesproken en dat kwam zomaar ineens uit de lucht vallen.
Bovendien had dat geen enkele zin omdat wij dan nog gewoon de afrekening van sept. 2010 tot jan.2011 moesten betalen terwijl ons was voorgesteld om dit op te schuiven naar januari 2012.
Ik vroeg of ik die mevrouw waar ik deze afspraak mee had gemaakt dan aan de lijn mocht.
Dat was niet het geval zij was bezig met andere klienten, maar kon wel gestoord worden door de OXXIO medewerkster zelf.
Na twee keer een ander aan de lijn te hebben gehad werd het duidelijk.
Wij werden de dupe van het kastje naar de muursyndroom in voordeel van OXXIO.
Waarschijnlijk hebben zij een verkeerde datum ingevoerd i.p.v. januari 2012 hebben ze januari 2011 ingevoerd.
En daar moeten we het mee doen.
Geen enkele consessie kan er gedaan worden , zij hebben gelijk en daarmee basta.
En dat is voor ons als consument niet te bewijzen dus staan we in ons hemd .
We staan als een stel leugenaars aan de kant, terwijl zowel mijn man als ikzelf het voorstel van een afrekening kunnen bevestigen en bij OXXIO weten ze ineens van niets.
Staat niet in hun bestanden zeggen ze dan.
Daar kunnen we helemaal niets mee want dat valt niet te bewijzen onzerzijds.
Moeten we dan dit soort gesprekken opnemen??? om ons gelijk te halen.

We kunnen niets zwart op wit bewijzen en zijn wederom overgeleverd aan de stugheid van OXXIO.

Gewenste oplossing

termijn blijft via staan van sept. tot sept. of een afrekening van sept 09 tot januari 2012 zoals ons toegezegd was.

Oxxio

Heeft op 01 januari 1970 om 00:00 geantwoord

reactie verzocht echter geen antwoord mogen ontvangen. Klacht gesloten

Bericht van Oxxio

3 jaren geleden - Geachte heer of mevrouw, Wilt u zo vriendelijk zijn om uw klantgegevens te e-mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl? We zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. Met vriendelijke groet, Michaël "De Oxxiomedewerker"

Bericht van van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van van Klacht.nl

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door 5731es08
1.0