Klacht: Synchronisatie met KIES werkt niet en Samsung helpdesk schuift af

op 07 augustus 2012 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Outlook-agenda en de Galaxy S2 willen via KIES niet correct synchroniseren. Multiple day afspraken worden uiteindelijk gewijzigd naar 1 dag en gewone afspraken (bijv van 10.00 tot 12.00) worden gewijzigd naar 0 minuten (dus van 10.00 tot 10.00).
De gegevens worden wel juist overgezet, want via KiesAir kan ik de afspraken 1 voor 1 bewerken en opslaan. De juiste info is namelijk wel aanwezig in de afspraken-details. Dus gewoon op bewerken drukken en onmiddellijk op opslaan en dan staan ze goed. Tot de volgende synchronisatie en ben ik weer terug bij af. Via email contact gehad met de helpdesk en snel via email het bericht teruggekregen dat ik moest bellen (0900-7267864/10ct per minuut) en dan zou in een troubleshoot-gesprek een en ander nagekeken worden via vraag/antwoord. Met andere woorden: waarbij snel over en weer gegevens/symptomen kunnen worden uitgewisseld of wellicht een advies kan worden gegeven om het direct op te lossen.
Ik heb gebeld en kreeg iemand aan de lijn die continue ruggespraak moest houden met een product-verantwoordelijke, maar na vijf minuten al riep namens deze persoon: “De Samsung Galaxy en Kies zijn goed, dus het ligt aan uw PC of uw Outlook”. Verder had ze me nog niets gevraagd hoe bepaalde instellingen stonden of iets dergelijks. Ik heb dan ook aangedrongen dat dit zo niet kon zonder enige vorm van gesprek, en tevens dat mijn oude Nokia perfect synchroniseerde met outlook en dat de enige wijziging sindsdien KIES is. Tevens synchroniseert mijn outlook ook prima met Google kalender (maar die kan ik niet altijd gebruiken omdat ik regelmatig zonder internet verbinding zit).
Toen ik dit meerdere malen aangaf zei de helpdesk medewerkster dat Samsung toch echt goed was en dat ze verder niets voor me kon betekenen en dus ging ophangen (tenzij ik andere vragen had die niets meer met dit onderwerp te maken hadden).
Ik heb aangegeven een klacht in te dienen.

Een werkende synchronisatie tussen de Galaxy S2 en outlook zoals in de productspecificaties wordt aangegeven.

Samsung

Heeft op 01 januari 1970 om 00:00 geantwoord

Wij hebben contact opgenomen met de klant, echter maakt deze het onmogelijk voor ons om hem verder te helpen. Om deze reden sluiten wij deze klacht. Voor verdere afhandeling, adviseren wij hem om contact op te nemen met onze klantenservice via 0900-SAMSUNG (0900-7267864).

Heeft op 01 januari 1970 om 00:00 geantwoord

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Samsung in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Thom van de Riet

1 jaar geleden - "Samsung heeft inderdaad per mail contact opgenomen, door te adviseren KIES opnieuw te installeren. Toen ik aangaf dat ik dat had gedaan, maar geen verbetering in het programma bemerkte, kwam wederom de mail met de mededeling om te bellen met 0900-7267864. Daarop heb ik (wederom) aangegeven dat ik dat eerder heb gedaan en toen iemand aan de lijn kreeg die geen idee had waar ik het over had maar na ruggespraak alleen maar kon roepen dat "KIES goed was en dat het probleem dus bij mij lag". Ik heb dus in mijn reactie aangegeven dat ik niet wederom zin had een zo'n soort gesprek met het algemene klantennummer, omdat de Samsung eerste lijns helpdesk medewerkers niet over de juiste kennis beschikken. Het telefoon gesprek vindt vervolgens wel plaats op mijn kosten. Ik heb daarbij dus nogmaals gevraagd om kennis uitwisseling per email of direct met een deskundige. Op deze mail heb ik geen enkele reactie meer gehad en dan lees ik ineens dat de klacht is opgelost! Ik vind dit ronduit belachelijk en een belediging voor de klanten van Samsung. Probleemoplossingen moeten toch gewoon per mail besproken kunnen worden, of in ieder geval direct met een expert. In ieder geval scoort Samsung nog steeds een vette onvoldoende en het probleem is NIET opgelost!"

Bericht van van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Samsung een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reactie van de melder van de klacht Thom van de Riet

1 jaar geleden - Op 13/9 gebeurt het vervolgens nog een keer. Samsung zet gewoon de klacht op opgelost zonder ook maar iets te hebben gedaan. Jammer hoor! Wat een bedrijf.

Bericht van van Klacht.nl

1 jaar geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Samsung beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Thom van de Riet
1.0