Klacht: absurde afrekening gas Ista dmv doprimo meter

op 24 januari 2011 over Ista in de categorie Installatiebedrijven

november 2009 appartement gekocht, alleen radiator in de woonkamer aangesloten en iets aangehad, rest van de radiators afgekoppeld ivm stucken muren. Maart 2010 appartement betrokken, nog steeds met alleen radiator in de kamer, rest tot oktober afgekoppeld vanwege vervangen gezamenlijke cv ketels. afrekening Ista van 3 november 2009 t/m 30 juni 2010 : € 1297,72 van 1 radiator en aandeel in gezamenlijke indirecte kosten! De bewuste afrekening van Ista heeft betrekking op 239 dagen waarin 3005 eenheden zijn verstookt (winter, voorjaar, zomer en deels niet bewoonde ruimte) Nu appartement bewoond in 44 dagen 280 eenheden = 6.36 eenheden per dag.
In dit geval zou het aantal eenheden uitkomen op 239 dagen maal 6.36 eenheden = 1520 eenheden. Ista komt echter uit op 3005 eenheden!! Om aan dit getal te komen zou 24 uur per dag gedurende 239 dagen gestookt moeten zijn, gedurende de winter, voorjaar, zomer en deels niet bewoonde ruimte. Dit is absurd en het lijkt ons duidelijk dat de afrekening niet klopt.Ista blijft volhouden dat we moeten bewijzen dat de meter niet goed functioneert.

Gewenste oplossing

Dat de meter door een deskundig bureau nagekeken wordt op kosten van Ista en indien er sprake is van een defect het bedrag op redelijke wijze wordt verrekend.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Ista in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ista een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ista

Heeft op 21 december 2015 om 10:39 geantwoord

Sinds 2013 zijn wij begonnen met het in behandeling nemen en beantwoorden van klachten via Klacht.nl. Omdat uw klacht dateert van 2011, gaan wij ervan uit dat uw klacht inmiddels is opgelost. Indien u wel nog verdere vragen heeft, verzoek ik u om dit op te nemen met onze afdeling Klantenservice via telefoonnummer 010-2455700 of via e-mailadres info@istanederland.nl.

Alle klachten die gemeld zijn door josama3