Klacht: TNT Brievenbus voortijdig verwijderd ivm vandalisme rond jaarwisseling

op 30 november 2010 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag, dinsdag 30 november 2010, liep ik met wat urgente post naar de dichtst bijzijnde brieven bus aan de straat Gageldonk in Buitenveldert Zuid-Oost. Daar aangekomen bleek de brievenbus verwijderd te zijn door TNT, om zoals TNT het verwoordde: uw kostbare post niet aan vandalisme bloot te stellen. Ik werd verwezen naar het ‘dichtstbijzijnde postkantoor’. Hoe is het in Godsnaam mogelijk dat brievenbussen al ruim een maand voor de jaarwisseling worden verwijderd. En dat in de drukste postmaand van het jaar. In onze wijk is in het geheel geen postkantoor meer, want dat moest zonodig sluiten. Ik moest dus in de auto springen en de post afleveren bij een postagentschap in de Super de Boer supermarkt, ruim een kilometer verderop. Is dit de klantvriendelijkheid van TNT? Behalve de postbodes die worden gedumpt na jaren trouwe dienst, zijn ze nu ook al bezig om hun klanten te ‘dumpen’ Deze brievenbus dient direct te worden teruggeplaatst. Voor ouderen die niet ver meer kunnen lopen is het een absolute noodzaak een brievenbus in de nabije omgeving te hebben. En waarom moeten de bussen al een maand voor de jaarwisseling worden aangepast? Vroeger gebeurde dat in de laatste week van het jaar, en werden alleen de gleuven aangepast zodat er geen vuurwerk naar binnen kon worden gegooid. Dit is het zoveelste voorbeeld van hoe de serviceverlening in Nederland afglijdt naar die van een bananen republiek. P.G. Hagen / Amsterdam Buitenveldert

Gewenste oplossing

De brievenbus dient te worden teruggeplaatst tot de laatste week van het jaar.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

7 jaren geleden - Beste Hagen, Ik heb je bericht gelezen op de site van Klachtenoplossing. Je hebt een vraag over het verwijderen van een brievenbus. Ik begrijp dat het vervelend is wanneer je je post naar een postagentschap moet brengen, mijn excuses voor het ongemak wat je hiervan ondervindt. Vanaf eind oktober 2010 is gestart met het versmallen en verwijderen van brievenbussen op plaatsen met een hoog risico op schade, met uitzondering brievenbussen die om 19.00 uur gelicht worden. Het gaat hier om brievenbussen waaraan de laatste jaren meerdere malen schade is ontstaan. Dit kan vervelend zijn, maar wij zouden het nog vervelender vinden als je post beschadigd werd door vuurwerk. Alle weggehaalde brievenbussen worden in de eerste weken van januari teruggeplaatst. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Mirjam TNT Post Klantenservice

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 06 december 2010 om 11:20 geantwoord

Het gaat hier om brievenbussen waaraan de laatste jaren meerdere malen schade is ontstaan. Dit kan vervelend zijn, maar wij zouden het nog vervelender vinden als de post beschadigd werd door vuurwerk.

Reactie van de melder van de klacht Hagen

7 jaren geleden - Beste Mirjam, Ik dacht altijd dat beantwoording aan klanten (die u dus niet persoonlijk kent) in de U vorm werden beantwoord. In Engeland bestaat deze vorm niet maar in Nederland wel. Voor U ben ik dus ook een U.... Verder krijg ik ook nu weer 2 antwoorden waaruit blijkt dat het TNT niets uitmaakt of klanten hier een klacht over indienen. In tegenstelling tot een eerder bericht dat ik ontving van ene Sandor, blijken volgens uw antwoord dat de bussen op sommige plaatsen al op eind oktober zijn weggehaald. Dit is toch niet te geloven! TNT is echt op de verkeerde weg. De postbezorging is soms ook een ramp, en dan nog de grote hoeveelheid medewerkers die ze willen dumpen. Echt ongelofelijk. Ik heb het verhaal naar Tros-Radar gemaild, en hoop dat ze iets mee doen. M.vr.gr. P.G. Hagen / Amsterdam

Bericht van PostNL

7 jaren geleden - Geachte heer, mevrouw Hagen, Hartelijk dank voor uw bericht. U meldt dat u het niet prettig vindt dat uw bericht met je en jij werd beantwoord. Graag geef ik u een toelichting. Op dit forum en ook op andere fora is het niet ongebruikelijk dat er wordt getutoyeerd. TNT Post heeft besloten deze werkwijze te volgen. Voor wat betreft de tijdelijk weggehaalde brievenbussen heb ik geen aanvullende informatie. Ik ga ervan uit dat ik u voldoende informatie heb gegeven. Met vriendelijke groet, Wim Klantenservice TNT Post

Alle klachten die gemeld zijn door Hagen